Odpowiedzi na zapytania

Krypno, dn. 08.03.2011r.

 

Or. 271.2.2011

 

WYJAŚNIENIE TREŚCI SPECYFIKACJI

ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

/odpowiedź na zapytania/

 

Dotyczy przetargu nieograniczonego na

„Sprzedaż energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego”.

 

PYTANIE nr 1:

W załączniku nr 6 do SIWZ (wzorze umowy) w § 6 ust.6 widnieją zapisy: „Strony ustalają następujący sposób rozliczeń, w którym Sprzedawca wystawia Zamawiającemu: na koniec okresu rozliczeniowego fakturę rozliczeniową, przy czym termin płatności faktury rozliczeniowej przypada na 20 dzień miesiąca kalendarzowego po ostatnim dniu okresu rozliczeniowego.”

Uprzejmie informujemy, że wystawienie faktury uzależnione jest od otrzymania danych od OSD, co wynika z § 6 ust.2.  Ze względu na mogące wystąpić opóźnienia w otrzymaniu danych od OSD niezależnie od Wykonawcy, wystawienie faktury z terminem płatności przypadającym na 20 dzień miesiąca kalendarzowego może okazać się fizycznie niemożliwe. Dlatego zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisu w § 6 ust.6 do treści: „Strony ustalają następujący sposób rozliczeń, w którym Sprzedawca wystawia Zamawiającemu: na koniec okresu rozliczeniowego fakturę rozliczeniową, przy czym termin płatności faktury rozliczeniowej przypada nie wcześniej niż na 20 dzień miesiąca kalendarzowego po ostatnim dniu okresu rozliczeniowego.”

ODPOWIEDŹ Nr 1:

Zamawiający zmienia treść SIWZ, poprzez zmianę  § 6 ust.6. w załączniku nr 6 do SIWZ.

 

PYTANIE nr 2:

W załączniku nr 6 do SIWZ (wzorze umowy ) w § 11 ust.7 widnieją zapisy: „Wszelkie zmiany umowy, z zastrzeżeniem § 5 ust.4 umowy, wymagają formy pisemnego aneksu podpisanego przez każdą ze stron pod rygorem nieważności.”

Z uwagi na możliwość zmiany przepisów przez ustawodawcę skutkujących zmianą wysokości stawki podatku akcyzowego i VAT Wykonawca zwraca się z prośbą o ujednolicenie zapisów i dokonanie modyfikacji dotyczącej również podatku akcyzowego: „Wszelkie zmiany umowy, z zastrzeżeniem § 5 ust.4 i ust.5 umowy, wymagają formy pisemnego aneksu podpisanego przez każdą ze stron pod rygorem nieważności.”

ODPOWIEDŹ Nr 2:

Zamawiający zmienia treść SIWZ, poprzez zmianę  § 11 ust.7. w załączniku nr 6 do SIWZ.

 

PYTANIE nr 3:

Wnosimy o usuniecie § 11 ust. 4 załącznika nr 6 do SIWZ, ponieważ zapisy dotyczące dokonania zmian grup taryfowych oraz wartości mocy umownych leżą po stronie Dystrybutora na podstawie zawartej umowy pomiędzy Zamawiającym a Operatorem lokalnego systemu dystrybucyjnego a Sprzedawcą.

ODPOWIEDŹ nr 3:

Wyłoniony w trakcie procedury przetargowej Sprzedawca, na mocy pełnomocnictwa udzielonego mu przez Zamawiającego, powinien dokonać wszelkich czynności związanych ze zmianą sprzedawcy. W tym przypadku dotyczy to także zmiany taryf dystrybucyjnych na etapie zgłaszania do weryfikacji przez OSD wskazanych w zestawieniu stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ, Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. Zawarte w dokumencie dane wskazują zmiany grup taryfowych dla poszczególnych PPE Zamawiającego z aktualnie obowiązujących na nowe taryfy dystrybucyjne. Zamawiający w załączniku nr 1 do SIWZ przekazał wszelkie informacje niezbędne do realizacji tego działania.

 

PYTANIE nr 4:

Wnosimy o zmianę zapisu w § 10 ust. 4 załącznika nr 6 do SIWZ na zapis o treści: „Umowa może zostać rozwiązana na mocy porozumienia Stron w terminie uzgodnionym przez Strony.”

ODPOWIEDŹ nr 4:

Zamawiający zmienia treść SIWZ, poprzez zmianę  § 10 ust.4. w załączniku nr 6 do SIWZ.

 

PYTANIE nr 5:

Zwracamy się z uprzejmą prośbą o określenie wolumenu sprzedaży energii elektrycznej dla poszczególnych grup taryfowych.

ODPOWIEDŹ nr 5:

Prosimy o szczegółowe zapoznanie się z pełną dokumentacją przetargową, w tym przypadku załącznikiem nr 1, wskazanym pod nazwą „zmiana SIWZ”, w którym szczegółowo wskazane są wolumeny zużycia dla poszczególnych PPE Zamawiającego z wyszczególnieniem aktualnych taryf.

 

PYTANIE nr 6:

Prosimy o zmodyfikowanie lub wykreślenie § 2 ust.2 pkt 3 umowy, ponieważ dane pomiarowo-rozliczeniowe Wykonawca będzie otrzymywał od OSD i to OSD powinno udostępniać Zamawiającemu dane.

ODPOWIEDŹ nr 6:

Zapis wymienionego powyżej paragrafu wskazuje, iż dane dotyczące zużycia energii elektrycznej czynnej przekazywane mogą być sprzedawcy na dwa sposoby, nie wyklucza to zatem możliwości wybrania przez sprzedawcę wyłącznie jednego z tych sposobów w związku z tym nie widzimy potrzeby modyfikacji zapisów w tym obszarze. Wnosimy także, iż możliwość korzystania z drugiego źródła informacji jakim są faktury dystrybucyjne, może dodatkowo stanowić korzystne uzupełnienie, szczególnie w przypadku wnoszonych przez Zamawiającego reklamacji lub otrzymywanych faktur korygujących.

 

PYTANIE nr 7:

Uważamy, że zapisy nie wyczerpują wszystkich niezbędnych obowiązków Zamawiającego w realizacji umowy sprzedaży, do § 2 ust. 3 istotnych postanowień umowy sugerujemy wprowadzić punkty mówiące o:

- powiadamianiu Sprzedawcy o zmianie planowanej wielkości zużycia energii elektrycznej w przypadku zmian w sposobie wykorzystywania urządzeń i instalacji elektrycznych w poszczególnych punktach poboru;

- przekazywaniu Sprzedawcy istotnych informacji dotyczących realizacji umowy, w szczególności o zawartych umowach sprzedaży i zmianach w umowie dystrybucyjnej mających wpływ na realizację umowy, zmianie licznika w układzie pomiarowo-rozliczeniowym wraz z podaniem jego numeru.

ODPOWIEDŹ nr 7:

Zamawiający zmienia treść SIWZ, poprzez zmianę  § 2 ust. 3 w załączniku nr 6 do SIWZ.

 

PYTANIE nr 8:

Zapisy w § 6 ust. 3, 4, 5 istotnych postanowień umowy o korygowaniu faktur przez Zamawiającego bez uzyskanej zgody Wykonawcy rodzi wątpliwości, co do oceny czy zaszła przesłanka. Korekty faktur powinny być dokonywane przez Wykonawcę. Proponujemy więc wprowadzić w miejsce tych paragrafów standardowe zapisy umożliwiające wystawienie przez Wykonawcę faktur korygujących w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w zainstalowaniu lub działaniu układu pomiarowo-rozliczeniowego, przyjęcie do rozliczeń błędnych wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego lub odczytów niezgodnych ze wskazaniami układu pomiarowo-rozliczeniowego, przyjecie do rozliczeń błędnych cen lub stawek opłat.

ODPOWIEDŹ nr 8:

Zamawiający zmienia treść SIWZ, poprzez zmianę  § 6 ust. 3,4,5 w załączniku nr 6 do SIWZ.

 

PYTANIE nr 9:

Zwracamy się z prośbą o rozważenie możliwości wprowadzenia do treści projektu umowy w § 11 ust.8 umowy zapisów pozwalających Wykonawcy w okresie obowiązywania umowy na zmianę cen jednostkowych w sytuacji wydania decyzji administracyjnych wpływających na koszt prowadzenia działalności w zakresie obrotu energią elektryczną, w szczególności przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki np. w przypadku nałożenia na sprzedawców energii elektrycznej obowiązków umorzenia nowych certyfikatów pochodzenia. Wprowadzenie takich zapisów wpłynie na obniżenie ceny zastosowania w ofercie. Cena przy danych zapisach nie musi bowiem uwzględniać ryzyka związanego z możliwością wprowadzania obowiązków. Podniesienie ceny dopiero w momencie wprowadzenia danej przesłanki w życie, która może zostać wprowadzona bądź też nie będzie relatywnie obniżała całkowitą wysokość zobowiązania wynikająca z danej umowy. Stosownym uzupełnieniem takiej możliwości byłoby również wprowadzenie zapisów które wprowadziłyby prawo do rozwiązania umowy w przypadku nieuzgodnienia w określonym terminie nowych cen wraz z klauzulą, że Strony umowy mogą ustalić kontynuacje prowadzenia rozliczeń na podstawie cen określonych w ofercie.

ODPOWIEDŹ nr 9:

Nie wyrażamy zgody na zmiany proponowane w §11 ust.8. Prosimy zatem o podanie cen bez możliwości ich zmian z zachowaniem regulacji wskazanych §5 ust. 4 i 5 umowy sprzedaży energii.

 

PYTANIE nr 10:

We wzorze umowy w § 9 ust. 1 istotnych postanowień umowy brakuje klauzuli, która jest niezbędna w umowach sprzedażowych ze względu na regulacje instrukcji IRIESD OSD. Proponujemy uzupełnienie zapisu ustępu, o tym, że strony ustalają, że rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej nastąpi nie wcześniej jednak niż z dniem skutecznego rozwiązania obowiązującej umowy oraz nie wcześniej, niż z dniem wejścia w życie umowy sprzedaży energii elektrycznej i umowy o świadczenie usług dystrybucji”.

ODPOWIEDŹ nr 10:

Zamawiający zmienia treść SIWZ, poprzez zmianę  § 9 ust.1 w załączniku nr 6 do SIWZ.

 

PYTANIE nr 11:

W załącznikach do SIWZ nie ma treści pełnomocnictwa. Prosilibyśmy o dołączenie tego załącznika w dokumentach przetargowych.

ODPOWIEDŹ nr 11:

Zamawiający załącza do dokumentacji przetargowej wzór pełnomocnictwa.

 

PYTANIE nr 12:

Zamawiający w projekcie umowy (§ 9 ust.1) użył zapisu :

Strony ustalają, że rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej nastąpi od dnia 1 maja 2011roku, nie wcześniej jednak, niż po spełnieniu wszystkich warunków przyłączenia do sieci OSD i nie wcześniej niż przed upływem terminu skutecznego rozwiązania umowy z dotychczasowym sprzedawcą energii elektrycznej.

Dla jasności sprawy proponujemy zapis następujący: Strony ustalają, że rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej nastąpi od dnia 1 maja 2011 roku, nie wcześniej jednak, niż z dniem pozytywnie przeprowadzonego procesu zmiany sprzedawcy”.

ODPOWIEDŹ nr 12:

Zamawiający zmienia treść SIWZ, poprzez zmianę  § 9 ust.1 w załączniku nr 6 do SIWZ.

 

PYTANIE nr 13:

Wskazujemy na brak zasadności umiejscowienia w niniejszej umowie postanowień zawartych w § 11 ust. 4. Prosimy o jego wykreślenie.

Odpowiedź nr 13:

Zamawiający zmienia treść SIWZ, poprzez zmianę  § 11 ust.4 w załączniku nr 6 do SIWZ.

 

 

Wójt Gminy Krypno

Marek Stankiewicz

 

Metryka strony

Udostępniający: Joanna Kitlas - Zastępca Wójta

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Markowska

Data wytworzenia: 2011-03-09

Wprowadzający: Anna Markowska

Data wprowadzenia: 2011-03-09

Data modyfikacji: 2011-03-09

Opublikował: Anna Markowska

Data publikacji: 2011-03-09